Blocking Annoying Ads Part II

Δεκ 16, 2020 | Social Media

Καθώς η Google προετοιμάζεται να αναπτύξει μια έκδοση αποκλεισμού διαφημίσεων από το Chrome (Blocking Annoying Ads), όπως είχα γράψει και στο προηγούμενο μου άρθρο, που θα βαθμολογεί τους ιστότοπους χρησιμοποιώντας το Ad Experience Report. Το εργαλείο θα παρέχει screenshots και βίντεο με διαφημίσεις που έχουν αναγνωριστεί από τον Coalition for Better Adsως ως οι πιο ενοχλητικές για τους χρήστες, όπως τα pop-ups, τα autoplaying video με ήχους και τα prestitial. Παρατηρώ πως υπάρχουν αρκετοί εκδότες που αποφεύγουν ήδη τέτοιες διαφημίσεις, υπάρχουν επίσης αυτοί που προς το παρόν αδιαφορούν, αλλά και εκείνοι που αγωνίζονται να δημιουργήσουν κάποια extra έσοδα ή δεν έχουν τους πόρους για να διορθώσουν τους ιστότοπούς τους. Τα pop-ups εφόσον μπαίνουν ανάμεσα στον αναγνώστη και το περιεχόμενο είναι κακόβουλα. Τα pop-ups αντιπροσωπεύουν το 54% των παραβιάσεων σε κινητά και το 97% σε desktops στους ιστότοπους που έχουν ελεγχθεί μέχρι στιγμής, από την Google. Τι γίνεται όμως με τα newsletter sign-up pop-up ή με τα social media follow us pop-up? Θα μπλοκαριστούν? Θα πρέπει οι εκδότες να τα κατεβάσουν? Αν δεν τα κατεβάσουν θα ρισκάρουν να μπλοκάρει η Google όλες τους τις διαφημίσεις? Οι εκδότες προσπαθούν να χτίσουν απευθείας συνδέσεις με τους αναγνώστες του. Νομίζω πως δεν είναι διαφημίσεις και δεν πρέπει να μπλοκαριστούν, εκτός και αν εξυπηρετούν τρίτους ή με κάποιο τρόπο τα εκμεταλλεύονται διαφημιστικά. Η Google επίσης “αναφέρει” τους ιστότοπους των οποίων οι διαφημίσεις αποτυγχάνουν στο ad density test ή καταλαμβάνουν περισσότερο από το 30% της σελίδας. Τα guidelines όμως δεν είναι ξεκάθαρα. Ορισμένες διαφημίσεις καταλαμβάνουν μεγαλύτερο ποσοστό της οθόνης σε ορισμένες συσκευές, όπως τα smartphone. Δεν είναι σαφές εάν η Google θα τιμωρήσει τους εκδότες επειδή έχουν παραβιάσεις σε αυτές τις συσκευές. Η εφαρμογή θα μπορούσε να είναι μια άλλη ευρεία ανησυχία. Δεν έχει καθορίσει πόσες παραβιάσεις θα προκαλούσαν την αποτυχία ενός ιστότοπου. Μόνο ότι θα εξετάζει κάθε ιστότοπο περιοδικά. Ένα πιθανό μειονέκτημα θα ήταν αν μια αναφορά σχετικά με μια κακή διαφήμιση ήταν αρκετή. Θεωρώ ότι παρουσιάζεται μια καλή ευκαιρία στους μεγάλους εκδότες να ασχοληθούν ακόμα περισσότερο με το user experience. Αλλά τι γίνεται με τους μικρούς, που δεν έχουν εκπρόσωπο στηνGoogle, που δεν έχουν τα μέσα να ανασχεδιάσουν τους ιστότοπούς τους, που δεν κάνουν χρήση κάποιου ad tech? Ευτυχώς, η Google έχει δηλώσει ότι εξακολουθεί να επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες εφαρμογής και θέλει να ακούσει τα σχόλια των εκδοτών σχετικά με τη διαδικασία.