Τι είναι το Google Consent Mode V2;
Από τον Μάρτιο του 2024 η Ευρωπαική Ένωση θέσπισε το Νόμο για τις ψηφιακές αγορές (DMA) με τον οποίο οι κανονισμοί απορρήτου και η συγκατάθεση των χρηστών αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία. Για να αντιμετωπιστεί αυτή η αλλαγή η Google παρουσίασε το εργαλείο Google Consent Mode V2 ώστε η συμμόρφωση όλων μας στους κανόνες να είναι εφικτή.
Περιεχόμενα:
1. Τι είναι η Λειτουργία Συναίνεσης Google;
2. Πώς λειτουργεί το Google Consent Mode;
3. Πότε μπαίνει σε εφαρμογή;
4. Ποιες ιστοσελίδες αφορά;
5. Τι θα γίνει αν δεν ενεργοποιηθεί το Google Consent Mode V2;
6. Τι μπορεί να σου προσφέρει η Red Lemon;
Δες αναλυτικότερα:
Τι είναι η Λειτουργία Συναίνεσης Google;
Η Λειτουργία Συναίνεσης της Google είναι μια λειτουργία που επιτρέπει στους χρήστες να δίνουν τη συγκατάθεσή τους για τη συλλογή και χρήση των προσωπικών τους δεδομένων από τη Google και τους συνεργάτες της.
Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την προσαρμογή των διαφημίσεων, τη βελτίωση των υπηρεσιών και την ανάλυση των συνηθειών των χρηστών. Μέσω αυτής της λειτουργίας, οι χρήστες έχουν περισσότερο έλεγχο για τον τρόπο που η Google χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους, καθώς μπορούν να επιλέξουν ποια δεδομένα θέλουν να μοιράζονται μαζί της και για ποιους σκοπούς.
Η Λειτουργία Συναίνεσης βασίζεται στις αρχές του GDPR και προσφέρει στους χρήστες περισσότερη διαφάνεια και έλεγχο σχετικά με την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων.
Πώς λειτουργεί το Google Consent Mode;
Το Google Consent Mode είναι ένα API που λειτουργεί με την εισαγωγή τεσσάρων παραμέτρων επισήμανσης (tags). Οι δύο υπήρχαν και στην πρώτη έκδοση V1 και τώρα έχουμε την προσθήκη δύο νέων λειτουργιών συναίνεσης στην έκδοση V2, όπως φαίνεται παρακάτω:
- Analytics_storage: σε αυτό ο χρήστης παρέχει συναίνεση στη χρήση των δεδομένων του για σκοπούς ανάλυσης (Google Analytics)
- Ad_storage: σε αυτό ο χρήστης παρέχει συναίνεση στη αποθήκευση των δεδομένων του με σκοπό τη διαφήμιση
- Ad_user_data (νέο): σε αυτό ο χρήστης συναινεί στη χρήση των προσωπικών του δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς
- Ad_personalization (νέο): σε αυτό ο χρήστης συναινεί στη χρήση των προσωπικών του δεδομένων για προσωποποιημένων διαφημίσεων (πχ remarketing)
Ανάλογα με τις επιλογές συναίνεσης του κάθε χρήστη η Google θα λαμβάνει και θα καταγράφει μέρος ή το σύνολο των πληροφοριών της κάθε επίσκεψης.
Πότε μπαίνει σε εφαρμογή;
Είναι ήδη live!
Από την 1η Μαρτίου 2024, όλοι οι ιστότοποι πρέπει να υποδέχονται τους επισκέπτες τους με ένα banner διαχείρισης συναίνεσης. Σε αυτή, ο επισκέπτης θα πρέπει να δηλώνει σαφώς αν παρέχει τη συναίνεσή του και σε ποιο βαθμό ώστε ο ιστότοπος να καταγράφει και να χρησιμοποιεί τα προσωπικά του δεδομένα.
Ποιες ιστοσελίδες αφορά;
Το Google Consent Mode V2 βρίσκει εφαρμογή στο σύνολο των ιστοσελίδων όπως portals, εταιρικές, eshops, blogs και γενικά σε όσες εγκαταστάσεις υπάρχει ενδιαφέρον παρακολούθησης δεδομένων χρηστών για οποιοδήποτε λόγο ή για διαφημιστικούς σκοπούς.
Η Λειτουργία Συναίνεσης της Google (Google Consent Mode V2) επηρεάζει κυρίως τις ιστοσελίδες και τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Google, όπως τα Google Ads & AdSense ή τa Google Analytics 4.
Αυτό σημαίνει ότι ιστοσελίδες που ενσωματώνουν αυτές τις υπηρεσίες πρέπει να συμμορφώνονται με τις πολιτικές απορρήτου και τους όρους της Google για τη συλλογή και τη χρήση δεδομένων. Οι ιστότοποι που ενσωματώνουν τα προϊόντα της Google συνήθως παρέχουν στους χρήστες επιλογές σχετικά με τον τρόπο που τα δεδομένα τους συλλέγονται και χρησιμοποιούνται, δίνοντάς τους έτσι τη δυνατότητα να διαχειριστούν την ιδιωτικότητά τους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.
Τι θα γίνει αν δεν ενεργοποιηθεί το Google Consent Mode V2;
Εφόσον στο παρελθόν έχει ενεργοποιηθεί η έκδοση Google Consent Mode V1 αυτή θα συνεχίσει να λειτουργεί αλλά δεν θα μπορεί να εκμεταλλευτεί τις πολύτιμες πληροφορίες που καταγράφουν τα δύο νέα tags της V2 έκδοσης (Ad_user_data & Ad_personalization).
Επίσης, η Google δεν θα αποστέλλει καθόλου πληροφορίες στις συνεργαζόμενες διαφημιστικές πλατφόρμες της. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα στη δραματική μείωση της αποτελεσματικότητας των καμπανιών marketing.
Τι μπορεί να σου προσφέρει η Red Lemon;
Αρχικά όλοι πρέπει να γνωρίζουμε τις ανάγκες που έχουμε ως ιδιοκτήτες ενός website/eshop.
Απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις;
- Ποια είναι η βασική χρήση του website μου;
- Χρησιμοποιώ υπηρεσίες Google στο site μου; (πχ Google Analytics 4, Google Ads, Adsense)
- Ποια είναι η επισκεψιμότητα του site μου;
- Έχω επισκέπτες ενός Ευρωπαϊκής Ένωσης; Έχω και εκτός;
Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα θα μας κατευθύνουν στην κατάλληλη επιλογή εργαλείου αλλά και πλάνου χρήσης ώστε το website μας να είναι πλήρως συμμορφωμένο με τη νομοθεσία & εκμεταλλεύεται το σύνολο των διαθέσιμων δεδομένων προς όφελος του brand μας.