Mark – Publishers 1-0

25/08/2020 | Social Media

Τις ημέρες που ακολούθησαν την ανακοίνωση του Facebook ότι οι χρήστες θα βλέπουν 20 τοις εκατό λιγότερες αναρτήσεις από τις σελίδες των εκδοτών στο news feed τους, οι περισσότεροι εκδότες σφύριζαν αδιάφορα και κάποιοι από αυτούς αναρωτιόντουσαν, ποιος θα επηρεαστεί περισσότερο. Δύο μήνες αργότερα, τα αποτελέσματα χτυπούν ορισμένους εκδότες σκληρότερα από άλλους. Κάποιοι από αυτούς αναγκάστηκαν να κλείσουν τις πόρτες τους, ενώ άλλοι είχαν ήπιες έως αμελητέες αλλαγές στην επισκεψιμότητά τους. Για παράδειγμα, μετά την αλλαγή αλγορίθμου του Facebook, κάποιοι εκδότες του εξωτερικού, όπως το LittleThings, έκλεισαν οριστικά, αφήνοντας εκτός αγοράς εργασίας αρκετούς. Η αλλαγή του αλγόριθμου, μείωσε σχεδόν το 75% του οργανικού reach, αλλά δεν είναι το μόνο που τέθηκε σε κίνδυνο. Πολλοί εκδότες έχουν δει το engagement (likes, shares, comments, κτλ), να κατακερματίζεται από τότε που το Facebook ανακοίνωσε ότι θέλει περισσότερες δημοσιεύσεις από τους χρήστες και λιγότερες δημοσιεύσεις εκδοτών στο news feed των χρηστών. Αυτή η αλλαγή, συνεπάγεται ότι το Facebook έχει περιορίσει το authority τους στην πλατφόρμα του. Άσχημα νέα για τους εκδότες που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το Facebook για το referral traffic που αυτό τους προσφέρει. Αρκετοί εκδότες έχουν μεγάλη μείωση στην επισκεψιμότητά της σελίδας τους, που άγγιξε το 78% και το 84% τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο αντίστοιχα. Οι περισσότερες μειώσεις οφείλονται στην κατακόρυφη πτώση του traffic που ερχόταν από το Facebook. Οι εκδότες που στηρίχθηκαν στο news feed του Facebook το 2016 και 2017, έχουν αρχίσει να το μετανιώνουν, καθώς δεν κατάφεραν να εμπλουτίσουν το μοντέλο διανομής τους, στα social media. Οι μειώσεις που αναφέρθηκαν είναι μόνο μέρος του παιχνιδιού που παίζει το Facebook μαζί τους. Το Facebook έχει δώσει εδώ και καιρό προτεραιότητα στα native video και τα instant articles, εντούτοις η επισκεψιμότητα των εκδοτών που προήλθε από το Facebook, μειώθηκε σημαντικά. Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν, η Google να ξεπεράσει το Facebook ως κορυφαία πηγή referral traffic των εκδοτών, για το 2017. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός, ότι οι επιπτώσεις σε ορισμένους εκδότες είναι μικρές, ενώ για άλλους, εντελώς καταστροφικές. Όσοι έχουν καταφέρει να ενδυναμώσουν την επισκεψιμότητα τους και σε άλλα κανάλια, όπως organic και Google ή έχουν και άλλες πηγές δημιουργίας traffic, είναι σήμερα, σε πολύ πλεονεκτικότερη θέση από αυτή που βρίσκονται όσοι είχαν παίξει τα ρέστα τους στο Facebook. Θέλω να πιστεύω, ότι όλα τα παραπάνω δεν έχουν καμία σχέση με την ανακοίνωση των στατιστικών στοιχείων των μελών της ΕΝΕΔ, στην επίσημη ιστοσελίδα τους για τους δυο πρώτους μήνες του 2018.