Οι νικητές και οι ηττημένοι του νέου νόμου της ΕΕ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής

16/04/2020 | Google

Ο νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τo ePrivacy, όπως είχαμε αναφέρει και στο προηγούμενο τεύχος, καθίσταται εφιάλτης για τα ψηφιακά μέσα και τις διαφημιστικές βιομηχανίες.

Ποιοι θα εμφανιστούν ως νικητές και ηττημένοι του νέου νόμου για την προστασία της ιδιωτικής ζωής δεν είναι μαύρο και άσπρο. Στην πραγματικότητα, όλοι σκοπεύουν να χάσουν κάτι. Εδώ είναι μια ανάλυση.

Χαμένοι:

Behavioral advertising: Τα cookies αποτελούν τον πυρήνα του behavioral marketing, με τους διαφημιζόμενους να τα χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν μια εικόνα των ενδιαφερόντων των καταναλωτών εντοπίζοντας τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται. Μόλις κάποιος επισκέπτεται έναν ιστότοπο που εμφανίζει μία από τις διαφημίσεις του, μπορεί να προσαρμόσει το μήνυμα της διαφήμισης για να καλύψει τα συμπερασματικά ενδιαφέροντα του ατόμου. Ο νέος νόμος για την προστασία του ιδιωτικού απορρήτου θα απαιτούσε από τους διαφημιζόμενους να αποκτήσουν ρητή συγκατάθεση για κάθε cookie που μπαίνει, επιβαρύνοντας οποιονδήποτε πωλητή που παρέχει εκ νέου στόχευση διαφημίσεων και οποιαδήποτε επιχείρηση μέσων μαζικής ενημέρωσης ή μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί επαναπροσανατολισμό. Ο νόμος θα περιορίσει επίσης την ικανότητα του Facebook και της Google να συλλέγει και να χρησιμοποιεί δεδομένα καταναλωτών, περιορίζοντάς τα από τη στόχευση διαφημίσεων βάσει δεδομένων από υπερσύγχρονες υπηρεσίες όπως το WhatsApp, το Gmail και το Messenger, εκτός εάν λαμβάνουν τη συγκατάθεση των ατόμων σε κάθε υπηρεσία.

Οι εθισμένοι χρήστες cookie τρίτου μέρους: Υπάρχουν πολλές ποικιλίες cookies, αλλά τα cookies τρίτου μέρους βρίσκονται στην πιο άμεση γραμμή εκτόξευσης του νέου νόμου για την προστασία του ιδιωτικού απορρήτου, επειδή χρησιμοποιούνται συχνότερα στη διαφήμιση μέσω διαδικτύου. Οι διαφημιζόμενοι αφαιρούν τα cookie όταν επισκέπτονται τους ιστότοπούς τους για να δημιουργήσουν προφίλ συμπεριφοράς, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για επαναπροσανατολισμό. Σύμφωνα με τον νέο νόμο για την προστασία του ιδιωτικού απορρήτου, η χρήση cookies για το σκοπό αυτό χαρακτηρίζεται ως παρεμβατική και εισβάλλει στην ιδιωτική ζωή. Θεωρητικά, οι επιχειρήσεις που καλλιεργούν καταχωρίσεις σύνδεσης από χρήστες θα είναι καλύτερες από εκείνες που εξαρτώνται από τα cookies τρίτου μέρους.

A / B δοκιμαστές (γνωστός και ως καθένας): Η πρόταση του νόμου για το ηλεκτρονικό ιδιωτικό απόρρητο δεν κάνει διάκριση μεταξύ διαφόρων ειδών cookies, αλλά θα ήταν καλύτερο για όλους αν το έπρατταν. Για παράδειγμα, οι εκδότες χρησιμοποιούν cookie “μη παρακολούθησης” για το A / B που δοκιμάζει νέους χαρακτήρες και προϊόντα στους ιστότοπούς τους με χρήστες, αποθηκεύοντας τις ομάδες δοκιμών στις οποίες οι επισκέπτες εκχωρούνται τυχαία. Αυτό επιτρέπει στους εκδότες να αποκτήσουν μια ιδέα σχετικά με την εμπειρία των χρηστών που προτιμούν και βοηθά στη διαμόρφωση των μελλοντικών προϊόντων και των εμπειριών χρήστη. Αυτό το είδος cookie διευκολύνει την καλύτερη εμπειρία χρήστη και βοηθά στην εξατομίκευση των εμπειριών του ιστότοπου.

Νικητές:

Μάρτυρες μάρκας cookie

Οι Ευρωπαίοι είναι εξοικειωμένοι με τα ενοχλητικά πανό που εμφανίζονται σε ιστότοπους στα 28 κράτη μέλη της ΕΕ, με την ευγένεια του ισχύοντος νόμου για την προστασία του ιδιωτικού απορρήτου. Ο νέος νόμος θα εξαλείψει αυτά τα πανό, τα οποία δεν είναι μεγάλη εμπειρία χρήστη. Τούτου λεχθέντος, δεν είναι σαφές πώς αλλιώς οι ιστότοποι θα επικοινωνούν με τους καταναλωτές γιατί τα cookies είναι απαραίτητα ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να παράσχουν τη συγκατάθεσή τους.

Εγγραφή στρατηγικών εγγραφής

Οι ποιοτικοί εκδότες δεν θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο νέο νόμο για την προστασία του ιδιωτικού απορρήτου. Δεδομένης της χρήσης των cookies στο μάρκετινγκ και τη διαφήμισή τους, θα υποστούν τα ίδια εμπόδια με όλους τους άλλους – όπως το Google, το Facebook και άλλους περιφραγμένους κήπους. Ωστόσο, θα ήταν ευκολότερο να κερδίσει κανείς το δικαίωμα συμμετοχής των καταναλωτών σε κλίμακα για εταιρείες που έχουν αναχώματα πελατών και να διεκδικήσουν μια πραγματική άμεση σχέση με τους καταναλωτές. Οποιοσδήποτε εκδότης μπορεί να αποδείξει τι είναι η ανταλλαγή αξίας για τους καταναλωτές θα πρέπει επίσης να βρίσκεται σε καλύτερη θέση, καθώς οι άνθρωποι πιθανότατα θα είναι πιο πρόθυμοι να δώσουν τη συγκατάθεσή τους.

Φυλλομετρητές

Το κατά πόσο οι φυλλομετρητές θα είναι νικητές στο πλαίσιο του νέου νόμου εξαρτάται από το ποιον μιλάτε. Οι γερμανοί εκδότες, όπως ο Axel Springer, πιστεύουν ότι οι φυλλομετρητές θα μπορούσαν να λυγίσουν τους νέους κανόνες προς όφελός τους, πράγμα που θα μπορούσε να οδηγήσει τους εκδότες να εξαργυρωθούν σε σχέση με τις ρυθμίσεις συναίνεσης – όπως π.χ. Άλλοι υποστηρίζουν ότι οι κατασκευαστές προγραμμάτων περιήγησης θα μπορούσαν να επωμιστούν πρόσθετες δαπάνες για την ανάπτυξη λογισμικού με ενσωματωμένες ρυθμίσεις απορρήτου λόγω των αλλαγών.

Εταιρείες τηλεπικοινωνιών

Κάποια ασημένια επένδυση υπάρχει για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι οποίες έχουν από καιρό επιφυλακτικές τις υπηρεσίες OTT που απομακρύνονται από τα δίκτυά τους και μειώνουν το ρόλο τους σε χαζούς σωλήνες. Παρόλο που οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών δεν θα λάβουν ειδική μεταχείριση, θα ήταν τουλάχιστον σε ένα πιο ισότιμο πεδίο ανταγωνισμού με τις υπηρεσίες OTT από ό, τι πριν.