H Google & η Meta (Facebook) είναι με διαφορά οι δημοφιλέστερες πλατφόρμες διαφήμισης στα social media.
Στα Google Ads έχουμε τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε το κοινό μας μέσω των καναλιών:
- αναζήτησης (Search Ads) εφόσον αυτοί εκδηλώσουν το ενδιαφέρον αναζήτησης κάποιου keyword
- προβολής (Display Ads) σε εκατομμύρια websites & Apps σε όλο την κόσμο,
- του YouTube προβάλλοντας video ads στην δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο
- του Gmail, στοχεύοντας keywords ή δημογραφικά χαρακτηριστικά του κοινού μας
Αντίστοιχα, η διαφημιστική πλατφόρμα της Meta σερβίρει διαφημίσεις σε Facebook, Instagram, Messenger και σε διάφορες με αυτό συνεργαζόμενες πλατφόρμες.
Μας δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε το κοινό του brand μας χρησιμοποιώντας εικόνες, videos & gifs, σε στιγμές που αυτό βρίσκεται εντός ή εκτός των social media. Στοχεύουμε το κοινό που μας ενδιαφέρει με εξαιρετική ακρίβεια κάνοντας χρήση δημογραφικών χαρακτηριστικών ή με βάση τις προτιμήσεις & τα χαρακτηριστικά του.
Πώς λειτουργούν οι διαφημιστικές πλατφόρμες;
Για να τρέξουμε μια καμπάνια σε οποιαδήποτε διαφημιστική πλατφόρμα χρειαζόμαστε τα εξής:
- Να θέσουμε τον στόχο της
- Να περιγράψουμε με λεπτομέρεια το κοινό του brand μας
- Να δημιουργηθεί το περιεχόμενο των διαφημιστικών μηνυμάτων
- Να οριστεί το budget & η διάρκεια της καμπάνιας
- Να ορίσουμε τους κρίσιμους δείκτες επιτυχίας που θα παρακολουθούμε ώστε να αξιολογήσουμε την καμπάνια
Ποια πλατφόρμα τελικά να επιλέξω;
Η διαδικασία επιλογής μέσου είναι μια σύνθετη διαδικασία. Το brand καλείται να απαντήσει σε μια σειρά ερωτήσεων όπως: ποιο είναι το κοινό του, ποιος είναι ο στόχος της καμπάνιας, το brand είναι γνωστό και έχει επώνυμη ζήτηση, ποιο είναι το budget, ποιο είναι το διαθέσιμο διαφημιστικό υλικό, κ.α.
Για παράδειγμα, αν το brand μας έχει επώνυμη ζήτηση μπορούμε να επιλέξουμε το Google Search, αντίθετα αν θέλουμε να κινητοποιήσουμε ένα κοινό & να δημιουργήσουμε επώνυμη ζήτηση θα προτιμήσουμε το Facebook, Instagram, YouTube αλλά και Google Display Network.
Σε κάθε περίπτωση ο Social Media Manager έχει την γνώση σε ποιο αγοραστικό στάδιο βρίσκεται το κοινό στόχος & πρέπει να επιλέξει το κατάλληλο mix καναλιών ώστε να μπορέσει να πλησιάσει αποτελεσματικά το κοινό στόχο.
Πόσο κοστίζει η Digital διαφήμιση σε Meta & Google;
H απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι απλή. Μας κοστίζει όσα χρήματα έχει ένας διαφημιζόμενος να διαθέσει. Από ένα έως και μερικές χιλιάδες ευρώ την ημέρα! Όμως πιστεύουμε, ότι δεν είναι αυτό που θα πρέπει να μας απασχολεί.
Ένα καταλληλότερο ερώτημα που μπορούμε να θέσουμε θα ήταν:
“Πώς μπορώ να κάνω αποδοτική την digital διαφήμισή μου στη Meta (Facebook) & στη Google;”
Όσο καλύτερα γνωρίζει ένα brand τους πελάτες του, τόσο αποτελεσματικότερα θα επενδύσει το budget του.
Οπότε στην πραγματικότητα όταν η διαφήμιση γίνεται με γνώση & κατάλληλη στόχευση μιλάμε για επένδυση στη digital διαφήμιση και όχι για κόστος.
Πώς πληρώνουμε τις digital καμπάνιες μας;
Η κάθε πλατφόρμα έχει δικούς της τρόπους χρέωσης.
Η συνηθέστερή μέθοδος χρέωσης για τις καμπάνιες αναζήτησης είναι το CPC (Cost per Click) ή PPC (Pay per Click), για τις καμπάνιες προβολής τα CPM (Κόστος ανά 1000 προβολές), CPV (Cost per View) ενώ στις καμπάνιες που αναζητούμε υποψήφιους οι πλατφόρμας μας χρεώνουν με CPL (Cost per Lead).